زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات

پیوندهای روزانه

چه کنیم عزرائیل از پدر با ما مهربان تر باشد؟

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹ ق.ظ

همه شنیده‌ایم که «مرگ» بسیار سخت و درد آور است و همگی باید خود را برای آن آماده کنیم.

اما تعالیم اهل بیت علیهم السلام به ما یاد داده‌اند که سختی مرگ کلیت نداشته و همه‌ی انسان‌‌ها را در بر نمی‌گیرد. بلکه عده‌ای از این رنج و عذاب، در امان بوده و از این پدیده چیزی جز، راحتی و آسانی، احساس نمی کنند.

در روایتی امام صادق علیه السلام پیرامون این موضوع به زیبایی می‌فرمایند:

هنگامی که مؤمن در لحظه‌ی مرگ قرار می‌گیرد، رسول خدا صلی الله علیه و آله، امیرالمؤمنین علیه السلام، امام حسن علیه السلام، امام حسین علیه السلام، جبرئیل و میکائیل به همراه عزرائیل حاضر می‌شوند، امیر مؤمنان به پیامبر اکرم عرض می‌کند:

ای رسول خدا، این مؤمن ما را دوست داشت و ما را رهبر خود قرار داده بود، پس او را دوست بدار.

رسول خدا به جبرئیل می‌گوید:

این مؤمن، علی و فرزندان او علیهم السلام را دوست داشت، پس او را دوست بدار.

جبرئیل همین سخن را به میکائیل و اسرافیل می‌گوید؛ سپس همه به عزرائیل می‌گویند:

این مؤمن، محمد و آل محمد علیهم السلام را دوست داشت و علی و فرزندانش علیهم السلام را امام خود قرار داد، با او مدارا کن.

عزرائیل در پاسخ می گوید:

سوگند به کسی که شما را برگزید، و گرامی داشت و محمد صلی الله علیه و آله را به پیامبری برگزید و به مقام رسالت اختصاص داد، من از پدر صمیمی، نسبت به او صمیمی ترم و از برادر مهربان، نسبت به او مهربان‌تر می‌باشم.

 

منبع:  بحار الانوار، ج۶، ص162.


نظرات  (۸)

با سلام
بسیار پندآموز و عالی بود
با تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون
سلام به تو دوست عزیز
اول از دعوتنامه و دوم از ایمیلت سپاسگذارم
قبلا از مرگ شدیدن می ترسیدم ...الان هم می ترسم اما کمتر ...
شاید کمی از نظر فکری بزرگتر شدم (از نظر سنی هنوز 18 سالمه)و احساس میکنم خدایم این فرصت رو به من داده تا زندگی کنم . زندگی ببخشم .و از داده هایش نهایت استفاده را اونجور که به خودم روحم جسمم و دیگران آسیب نرسانم ببرم.
هرچند که گاه در سرنوشتم تلخیهایی هم داشتم و دارم و می دانم خواهم داشت ناگفته نماند خدایم همیشه و هر لحظه با من .هامی من. همه چیه من است .
ما نیاز داریم خدا با ما صحبت کند ...و او توسط بنده هاش با من صحبت میکند .و صدای او را .نامه های او را .در کسانی که ایمان دارم و دوستشان دارم می بینم و می شنوم.
محبت را از مادر .پس اولین کسی که خدا رادر او لمس کردم بعد به ترتیبی که مادرم به دید یک معلم به من یاد داد که به نام خداوند بخشنده و مهربان ...
به ترتیب امدم جلو تر . فرستاده هایش کیست و چگونه بشناسمش ...

پس در اخر می گویم خدا در من زندگی می کند .
عزرائل هم فرشته اوست .چندین بار در خواب و بیداری دیده ام . در خواب بسیار زیبا در بیداری هم وقتی زمان رفتنم نبود حسش کردم . یک بار در بهمن به مدت 14 ساعت گیر کردیم دوم در زلزله که هر ثانیه نمی دانم چه مدت می گذشت و فکر می کردم الان تمام میشه یا خراب میشه سرمان ...یادم میاد مادر رو در کنارم گرفته بودم و دختر خردسالم رو در آغوشم و آن دو جیغ میکشیدن و من آرام می گفتم خدایا تو رو خدا تموم شه .و یا از خطر های کوچک دیگر....
ببخش زیاد حرف زدم.

شادبمانی در پناه خدایت




پاسخ:
سلام
ممنون از نوشته مبسوط و زیباتون

پ.ن: منظورتون رو از دعوت نامه نفهمیدم
سلام ... خیلی عالی بود 
من با اجازتون از این مطلب در وبم استفاده کردم ... اگر غب داشت لطفا بهم بگید ... با تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون
خوشحال هم میشم 
مطلب بسیار خوبی گذاشتید خیلی به من آرامش داد .
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۵۲ اکرم بهرامچی

ای مرگ مهربانی ، با جوهر ِ نفس ها

آزاده جاودانی......... آزاد از قفس ها

 

همچون پر ِ پرستو  نرم و سبک نشینی

پایان هر نفس را  همراه ِ  آخرینی

 

بر برگ آخرین ِ هر داستان توهستی

فرمانبر ِ خداوند   از لحظه ی  الستی

 

آیی تو در زمانی آرام در سبویم

نوشی تو جان ِ شیرین از جام عشق جویم

 

پرواز را بیاموز روح ِ شکسته پر را

جانی دگر بیاور این جان ِ بی ثمر را

 

اکرم بهرامچی

 

چرا خودمون رو گول می زنیم؟ هزار یه جور دوز و کلک و دزدی و حروم خوری با هیچی پاک نمی شه
اگه این خرافه ها رو قبول دارید، بدانید که نه خدا رو می پرستید و نه پیرو اسلام هستید... چیزی به اون اعتقاد دارید، زائده ذهن بیمار خودتون هست!
پاسخ:
سلام
متشکرم از نظرتون

برای آگاهی از دستورات اسلام می بایست به تعالیم وحیانی مراجعه کنیم
چه بسیار از تعالیم وحیانی که ما به جهت ناآگاهی هایمان، آن ها را تکذیب می کنیم و چه بسیار از دانسته های ما که هیچ نسبتی با کتاب و سنت ندارد

ان شاء الله همه ما عاقبت به خیر شویم
با سلام
نمی دونم چی میشه؟ آیا رسول ا... هنگام قبض روح منم میاد. من مملو از گناهم. روسیاهم. من کجا و رسول ا... کجا
پاسخ:
سلام
ان شاء الله
امید همه ما به این است که معصومین علیهم السلام به دادمان برسند 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی