زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات

پیوندهای روزانه

در یکی از این روایات، امام صادق(علیه السلام) پاسخ بسیار زیبایی در برابر این پرسش که «آیا مؤمن از جان کندن خود ناراحت می‏‌شود؟» داده‌اند.

آن حضرت فرمودند:

نه، به خدا، زمانی که فرشته مرگ (عزرائیل) برای ستاندن جانش می‏‌آید، او بی‏‌تابی می‏‌کند. امّا عزرائیل به او می‏‌گوید: ای دوست خدا، بی‏‌تابی مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد (صلی الله علیه و آله) را برانگیخت، من از پدر مهربانی که به بالینت بیاید، با تو خوش‌رفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.

حضرت فرمود:

رسول خدا(صلی الله علیه واله)، امیرمؤمنان، فاطمه، حسن و حسین و امامان از نسل آن‌ها (علیهم‏‌السلام)، در برابرش نمایان می‏‌شوند و به‏ او گفته می‏‌شود: این رسول خدا و ... رفیقان و همرهان تو هستند ... در این هنگام، چیزی برای او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادی بپیوندد.

 

منبع: الکافی، ج3، ص127، ح2؛ [ به نقل از منتخب میزان الحکمة، ص520]



۹۲/۰۴/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۲)

۲۹ تیر ۹۲ ، ۱۷:۲۴ بنده گناهکار
یعنی میشه ماهم جزء مومنین از دنیا بریم...
خدایا خودت فریادرس ما باش...
بهتر است ببینیم در تنهایی هایمان حرمت خدا و چشمان امام زمان علیه السلام را نگاه داشتیم یا به قول عالم ربانی حضرت آقای ضیاء آبادی ایمانمان با یک پُف شهوت و رشوه و معاملات ربوی و جاه و مقام از بین می رود؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی