زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

زندگی ابدی

نوشته هایی کوتاه در مورد جهان دیگر

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات

پیوندهای روزانه

از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده است که ایشان فرمودند:

امام حسن مجتبى علیه السّلام دوست شوخ طبعی داشتند، چند روزى نزد آن حضرت نیامده بود، روزى آمد، امام مجتبى علیه السّلام به او فرمودند :

حالت چطور است و شب را چگونه به بامداد رساندى؟

عرض کرد:

صبح کردم در حالیکه به خلاف آنچه خود دوست دارم و آنچه خدا دوست مى‏دارد، و آنچه شیطان دوست مى‏دارد هستم.

امام حسن علیه السلام خندیدند، و فرمودند:

این چگونه حالی است؟

عرض کرد: چون خداى عزّ و جلّ دوست دارد وى را اطاعت نمایم و نافرمانیش نکنم، و من چنان نیستم، و شیطان دوست مى‏دارد معصیت خدا را انجام دهم و فرمان بردار او (خدا) نباشم و چنان نیستم، و من دوست دارم که نمیرم ولی چنان نخواهد شد و من خواهم مرد.

 در این هنگام مردى براى حضرت به پاخاست و عرض کرد:

اى پسر پیغمبر خدا، چرا ما از مرگ بیزاریم و آن را دوست نمى‏داریم؟

امام حسن علیه السّلام فرمودند:

به خاطر اینکه شما سراى آخرت خویش را ویران ساخته‏اید، و دنیاى فانى خود را آباد، و مایل نیستید از آبادى به ویرانى جابجا شوید.

 

منبع: معانی الأخبار، ص۳۸۹.

نظرات  (۴)

۲۴ بهمن ۹۱ ، ۰۹:۳۸ حقیقت هدف عشق
سلام احسن رفیق خیلی عالی بود ممنون که مطالب خوبی را یادآوری میکنی
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
با سلام اگر امید به احسان وکرم بیکران الهی نبود خدا بداد مان در آن دنیا برسد.... رب اغفر لی وارحمنی وتب علی انک انت التواب الغفور الرحیم...
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
روزی که آمدی به دنیا عریان////جمعی زتو خندانو توبودی گریان///کاری بکن ای دوست که وقت رفتن///همه گریان باشندو توباشی خندان//

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی